Från CES 2017: den smarta tekniken ser ut att bli en hit i år

loreal-withings-krastase-hair-coach

Bild: yalesmartliving.co.uk

Dörrarna har öppnats för årets CES (Consumer Electronics Show) – världens största teknikmässa som hålls i Las Vegas.

2017 anordnas mässan för 50:e gången och visar upp det senaste inom konsument-teknisk innovation. Årets evenemang har ett starkt fokus på ”connectivity”, särskilt genom smarta hem och hälsorelaterade produkter.

Trenden med uppkopplade prylar och IoT, Internet of Things, blir allt starkare bland husägare.

En anmärkningsvärd ”uppkopplad” produkt som presenterades på årets mässa var från L’Oréals varumärke Kerastase, som släpper världens första smarta hårborste.

Produkten ansluter till användarens Smartphone och när den används skickaa algoritmer för att bedöma kvaliteten på håret och för att övervaka effekterna av olika hårvårdsrutiner. Appen ger också andra insikter, däribland låter den användaren veta vilka särskilda produkter som fungerar bäst för deras hår.

Hårborsten har varit under designprocess i fyra år och den sägs vara en produkt som kommer att etablera varumärket som en ledande innovatör inom hår- och skönhetsindustrin.

När det gäller hälso- och sjukvård presenterade Oral B världens första interaktiva tandborste, som kopplar upp användarnas tandborste till en smartphone-app. Tandborsten registrerar användarnas dagliga borstningsaktivitet och ger användarna möjlighet att programmera personliga inställningar efter deras behov.

Mångfalden bland smarta konsumentprodukter ligger till grund för den senaste tidens tillväxt av anslutna produkter, vilket har gjort årets CES till den mest populära hittills.

För mer information om Kerastases smarta hårborste, läsa hela artikeln på www.marketingweek.com och lära dig mer om Oral B Smart Series tandborste på www.connectedtoothbrush.com.

Att följa nyheter och händelser från årets CES, besök www.ces.tech.

Kategorier:Smarta Hem, Trender